صفحه اصلی             اخبار             مقالات             آلبوم تصاویر                 ورود                 عضویت             درباره ما             تماس با ما             English
   
0 item
     
 
فروشگاه صنایع دستی ایرانیان

   لباس محلی بزرگسال

   لباس محلی بچه گانه

   زیور آلات

   جعبه نقره و مینا

   بشقاب مینا

   گلدان مینا

   عروسک با لباس محلی

   کاشی

   نقاشی استخوان شتر ( سرمه دان)

   نقاشی استخوان شتر(جعبه)

   قاب خاتم

   ساعت خاتم

   جا قلمی رومیزی و قلم دان خاتم

   تخته نرد و صفحه شطرنج

   جعبه خاتم

   مجسمه های قلم زنی برنجی

   مجسمه های تخت جمشیدی

   گلیم

   مگنت

   کیف پول

   گوناگون

جستجو در محصولات



   راهنمای خرید

   سایت را صفحه خانگی خود کنید

   اضافه به علاقه مندی ها

   اخبار و رویداد ها

   مقالات و مطالب خواندنی

   آلبوم تصاویر

   دوستان

   سایت های مفید

   درباره ما

   تماس با ما

 
تشکیل گروه زیبایی شناسی هنری در حوزه صنایع دستی


معاون صنایع دستی خبر داد:

تشکیل گروه زیبایی شناسی هنری در حوزه صنایع دستی

تاریخ 27 آذر 1392
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی گروه زیبا شناسی هنری در حوزه صنایع دستی با همکاری پژوهشگران و اساتید پیشکسوت رشته های گوناگون هنری خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق در مراسم تجلیل از پژوهشگران با اشاره به ارزش آثار هنری و صنایع دستی گفت: آنچه باعث ارزش یافتن صنایع دستی می شود این است که صنایع دستی و هنرهای سنتی توسط افراد هنرمندی خلق می شود که به علاقه فراوان و از سر عشق و علاقه نسبت به خلق این آثار می پردازند.
وی افزود: این که یک اثر هنری ارزش پیدا می کند به تنها به خاطر حس نوستالوژیک آن نیست بلکه به خاطر این است که این اثر هنری زیبا توسط یک انسان خلق شده نه یک ماشین.
وی با بیان اینکه اثرهنری که توسط انسان خلق می شود دارای ارزش و اعتبار فراوانی است ادامه داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی از آنجائی که محصول سرپنجه های هنرمندانه انسان است ارزش فراوانی می یابد و در این جاست که تفاوت کار انسان با ماشین مشخص می شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال یک فرش دست بافت بیش از ده ها فرش ماشینی ارزش دارد چراکه این فرش توسط افرادی هنرمند و عاشق تولید شده و تار پود این فرش از جنس هنر است.
معاون صنایع دستی کشور در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه همه باید به موضوع زیبا شناسی در هنر های سنتی و صنایع دستی توجه کنند افزود: منزلت صنایع دستی زمانی آشکار می شود که منزلت و ارزش هنری صنایع دستی مشخص شود.
وی خاطر نشان کرد: به طور حتم محصولات هنری که توسط انسان های هنرمند خلق می شود به مراتب ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به آثاری دارد که توسط ماشین خلق می شود.
وی از فعالان، پیشکشوتان و پژوهشگران حوزه صنایع دستی خواست تا در راه اندازی گروه زیبا شناسی هنری در صنایع دستی به این معاونت کمک کنند.
در این مراسم هم چنین دکتر پرتوی مدرس دانشگاه هنر در سخنانی به تشریح روش ها و شیوه های پژوهش در صنایع دستی پرداخت.
در ادامه این مراسم نیز تعدادی از اساتید، پیشکسوتان و پژوهشگران صنایع دستی به بیان دیدگاه های خود پرداخته و در پایان نیز از پژوهشگران و پیشکسوتان صنایع دستی تجلیل شدند.
/108

Designed by Ashkan Arefi   Copyrights © 2008 - 2020 - Iranian Handicraft. All Rights Reserved V2.0  Designed by Ashkan Arefi

صفحه اینستاگرام لباس محلی ایرانیان