صفحه اصلی             اخبار             مقالات             آلبوم تصاویر                 ورود                 عضویت             درباره ما             تماس با ما             English
   
0 item
     
 
فروشگاه صنایع دستی ایرانیان

   لباس محلی بزرگسال

   لباس محلی بچه گانه

   زیور آلات

   جعبه نقره و مینا

   بشقاب مینا

   گلدان مینا

   عروسک با لباس محلی

   کاشی

   نقاشی استخوان شتر ( سرمه دان)

   نقاشی استخوان شتر(جعبه)

   قاب خاتم

   ساعت خاتم

   جا قلمی رومیزی و قلم دان خاتم

   تخته نرد و صفحه شطرنج

   جعبه خاتم

   مجسمه های قلم زنی برنجی

   مجسمه های تخت جمشیدی

   گلیم

   مگنت

   کیف پول

   گوناگون

جستجو در محصولات



   راهنمای خرید

   سایت را صفحه خانگی خود کنید

   اضافه به علاقه مندی ها

   اخبار و رویداد ها

   مقالات و مطالب خواندنی

   آلبوم تصاویر

   دوستان

   سایت های مفید

   درباره ما

   تماس با ما

 
صنایع دستی نیازمند حمایت دولت است


عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با CHN:

صنایع دستی نیازمند حمایت دولت است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است، صنایع دستی ایران وضعیت خوبی ندارد، اما دولت می‌تواند با حمایت خود صنایع دستی را به جایگاه قبلی‌اش برگرداند.

خبرگزاری میراث فرهنگی - گروه مجلس ـ "حسین گروسی"، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با CHN به وضعیت صنایع دستی اشاره می کند و می گوید: «این روزها در گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی امید و نشاط ایجاد شده است. البته این به معنای حرکت در این عرصه ها نیست. هنوز در خیلی از قسمت‌ها کاری انجام نشده است.
 
او با تاکید بر این که «‌حالا باید برای بهتر شدن اوضاع راهکار پیدا کنیم»، می‌گوید: «انتظارمان از دولت تدبیر و امید این است که برای همه عرصه‌ها برنامه ارائه کنند. ما قابلیت‌های بسیار خوبی در صنایع دستی داریم. ما اولین صادر کننده فرش در دنیا بودیم. اما حالا صنایع فرش تعطیل است. چرا؟ چون حمایتی از آن نشد.»
 
گروسی سپس به انتقاد از پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم می‌پردازد و می‌گوید: «باید به جای دادن ماهی به افراد به آن‌ها ماهی‌گیری یاد بدهیم. اگر به جای پرداخت یارانه‌های ناچیز، به صنایع دستی وام‌های خوب می‌دادیم بهتر نبود؟ این که طرف فرش را می‌بافت و می‌فروخت و ما نیز حمایت می‌کردیم! اما الان تولیدکنندگان صنایع دستی با یک مستمری ناچیز در حال زندگی کردن هستند.
 
او در ادامه به سفرش به چین اشاره می‌کند و می‌گوید: «در این سفر سفیر ایران دنبال عرضه بهتر فرش ایران در این کشور بود و می‌گفت فرش ایرانی در چین بازار خوبی دارد. مدتی بازار خراب شده بود، اما الان وضعیت بهتر شده است. اما حالا فرش نداریم و صنایع دستی ما از بین رفته است.»
 
این عضو کمیسیون صنایع با تاکید بر این که «صنایع دستی راه بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است»، تصریح می کند: «صنایع دستی این روزها وضعیت خوبی ندارد. باید برای صنایع دستی راهکارهای جدی ارائه شود. ما منتظر فرصتی هستیم تا با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی دیدار کنیم و پیشنهادهایمان را ارائه دهیم.»
 
گروسی در ادامه به وضعیت بد فعالان در عرصه صنایع دستی اشاره می‌کند و می‌گوید: «من کسی را می شناختم که نفر اول فرش در تکاب بود. اما الان یک مغازه پلاستیک‌فروشی زده‌است و کار کاذب انجام می‌دهد. اگر همین الان از ایشان بخواهیم کار فرش انجام دهد، قبول می‌کند. اما باید از او حمایت شود. ما در صنایع دستی قابلیت های فراوانی داریم. بحث‌های مختلفی که می‌تواند منجر به صادرات شود. صنایع دستی برای بازگشت به جایگاه قبلی باید از سوی دولت حمایت شود.»

Designed by Ashkan Arefi   Copyrights © 2008 - 2020 - Iranian Handicraft. All Rights Reserved V2.0  Designed by Ashkan Arefi

صفحه اینستاگرام لباس محلی ایرانیان