صفحه اصلی             اخبار             مقالات             آلبوم تصاویر                 ورود                 عضویت             درباره ما             تماس با ما             English
   
0 item
     
 
فروشگاه صنایع دستی ایرانیان

   لباس محلی بزرگسال

   لباس محلی بچه گانه

   زیور آلات

   جعبه نقره و مینا

   بشقاب مینا

   گلدان مینا

   عروسک با لباس محلی

   کاشی

   نقاشی استخوان شتر ( سرمه دان)

   نقاشی استخوان شتر(جعبه)

   قاب خاتم

   ساعت خاتم

   جا قلمی رومیزی و قلم دان خاتم

   تخته نرد و صفحه شطرنج

   جعبه خاتم

   مجسمه های قلم زنی برنجی

   مجسمه های تخت جمشیدی

   گلیم

   مگنت

   کیف پول

   گوناگون

جستجو در محصولات



   راهنمای خرید

   سایت را صفحه خانگی خود کنید

   اضافه به علاقه مندی ها

   اخبار و رویداد ها

   مقالات و مطالب خواندنی

   آلبوم تصاویر

   دوستان

   سایت های مفید

   درباره ما

   تماس با ما

 
شيخ شبان روستاي خاتم‌کاران ايراني است


روستاي شيخ شبان در استان چهارمحال و بختياري با زيباترين گل‌هاي خاتم پذيراي مسافران نوروزي است.

به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهار محال بختياري، در بين صنايع‌دستي منحصر به فرد ايراني، خاتم کاري به عناون يکي از زيباترين هنرهاي سنتي و ماندگار، از روزگاراني کهن در ميان هنرمندان چيره دست فلات مرکزي ايران رايج بوده و اين هنر از شهر پر آوازه اصفهان به استان چهار محال و بختياري منتقل شده است.

بنابراين گزارش هنرمندان خاتم کار روستاي شيخ‌شبان در شهرستان شهرکرد با ساخت نمونه‌هاي بي‌نظير از اين هنر سنتي هم اکنون اين روستاي کوچک را به مهد خاتم کاري در ايران تبديل کرده‌اند.

اين روزها بسياري از ميهمانان نوروزي در سفر به حاشيه زاينده رود و گرداب بن در ديدار از روستاي شيخ شبان شيفته اين هنر اعجاب انگيز مي‌شوند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي چهار محال و بختياري درباره توليد هنر خاتم در اين روستا گفت: اکنون صنعت خاتم کاري روستاي شيخ شبان در شهرستان شهرکرد شهرتي ملي و جهاني يافته و کارگاه‌هاي توليدي اين هنر سنتي در اين روستا در حال افزايش است.

بهمن عسگري ارزش افزوده محصول خاتم استان را 300 درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بيش از 400 نفر در چهار محال و بختياري در رشته خاتم کاري مشغول به فعاليت هستند و سالانه بيش از 300 هزار گل با قامه خاتم را به بازار عرضه مي‌کنند.

وي در ادامه اظهار داشت: شش هزار صنعتگر چهار محال و بختياري در دو هزار کارگاه فعال انواع صنايع‌دستي همچون آثار خاتم کاري، قلمکاري، طلا و نقره، گليم بافي، منبت کاري، مشبک‌کاري، قلمزني روي فلزات و حکاکي روي سنگ فعاليت مي‌کنند.

روستاي شيخ شبان در 30 کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع شده و با وجود امامزاده سيد بهاالدين و اثر منبت‌کاري شده دوره صفوي در اين امامزاده، اين روزها نظر بسياري از گردشگران نوروزي را به سوي خود جلب کرده است.

Designed by Ashkan Arefi   Copyrights © 2008 - 2020 - Iranian Handicraft. All Rights Reserved V2.0  Designed by Ashkan Arefi

صفحه اینستاگرام لباس محلی ایرانیان