صفحه اصلی             اخبار             مقالات             آلبوم تصاویر                 ورود                 عضویت             درباره ما             تماس با ما             English
   
0 item
     
 
فروشگاه صنایع دستی ایرانیان

   لباس محلی بزرگسال

   لباس محلی بچه گانه

   زیور آلات

   جعبه نقره و مینا

   بشقاب مینا

   گلدان مینا

   عروسک با لباس محلی

   کاشی

   نقاشی استخوان شتر ( سرمه دان)

   نقاشی استخوان شتر(جعبه)

   قاب خاتم

   ساعت خاتم

   جا قلمی رومیزی و قلم دان خاتم

   تخته نرد و صفحه شطرنج

   جعبه خاتم

   مجسمه های قلم زنی برنجی

   مجسمه های تخت جمشیدی

   گلیم

   مگنت

   کیف پول

   گوناگون

جستجو در محصولات



   راهنمای خرید

   سایت را صفحه خانگی خود کنید

   اضافه به علاقه مندی ها

   اخبار و رویداد ها

   مقالات و مطالب خواندنی

   آلبوم تصاویر

   دوستان

   سایت های مفید

   درباره ما

   تماس با ما

 
نصب نماد از سفالگری در شهرک صنایع‌دستی میبد


نصب نماد از سفالگری در شهرک صنایع‌دستی میبد
تاریخ 13 بهمن 1393 00:00
( گروه: صنایع دستی )

در راستای ساماندهی شهرک صنایع دستی میبد، شهردار ی میبد، اقدام به نصب تندیسی از فعالیت هنرمندان سفال در میدان ورودی شهرک کرد که این اقدام ضمن رفع بخشی از نیاز مجموعه، لزوم توجه بیشتر دستگاهها را متذکر شد.

به گزارش روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معاونت صنایع دستی استان یزد با تقدیر از این عملکرد شهرداری میبد برای ترویج صنایع دستی بومی به خصوص سفال و سرامیک، گفت: اینگونه اقدامات می تواند  بستری مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه صنعتی بوجود آورد. 

 محمدرضا دهقان مهرجردی در این رابطه اظهار داشت: عملکرد یادمانها عبارت است از یادآوری خاطرات گذشته (نوستالژی) برای اهالی، زیباسازی شهرها، نگهداری، معرفی میراث هنری و فنی گذشتگان، معرفی مواریث فرهنگی به افراد مسافر و گردشگران، بالا بردن انگیزه هنرمندان جامعه، ارج نهادن به هنر و هنرمندان، ایده دادن به کودکان و نوجوانان و ... است.

وی افزود : در برخی موارد ما مجبوریم برای نشان دادن مکانی خاص از نمادها و المان استفاده کنیم، مثلاً مکان هایی که به نام شخصیتی خاص معرفی شده اند (مثل قرابت مفاهیمی چون شهر فردوس مشهد، مجسمه چهره فردوسی و مقبره وی) اغلب در بازدید های گردشگری عمومی، این شخصیتها را نمی توان با خط و صفحه نشان داد، اما در اکثر موارد برای نشان دادن مفاهیم ،موضوعات و بویژه آنچه که اصولاً شکل خاصی ندارد و صرفاً مفهومی را بیان می کند استفاده از آرایه ها و المانها ضروری است. 

گفتنی است که یاد نمودن آثار و یادمانها،در حرکت انسان مکث و تامل ایجاد می کند و همین ویژگی باعث ماندگاری آن می شود، چرا که آنچه موجب درگیری ذهن شود در اذهان باقی میماند.
     



Designed by Ashkan Arefi   Copyrights © 2008 - 2020 - Iranian Handicraft. All Rights Reserved V2.0  Designed by Ashkan Arefi

صفحه اینستاگرام لباس محلی ایرانیان