صفحه اصلی             اخبار             مقالات             آلبوم تصاویر                 ورود                 عضویت             درباره ما             تماس با ما             English
   
0 item
     
 
فروشگاه صنایع دستی ایرانیان

   لباس محلی بزرگسال

   لباس محلی بچه گانه

   زیور آلات

   جعبه نقره و مینا

   بشقاب مینا

   گلدان مینا

   عروسک با لباس محلی

   کاشی

   نقاشی استخوان شتر ( سرمه دان)

   نقاشی استخوان شتر(جعبه)

   قاب خاتم

   ساعت خاتم

   جا قلمی رومیزی و قلم دان خاتم

   تخته نرد و صفحه شطرنج

   جعبه خاتم

   مجسمه های قلم زنی برنجی

   مجسمه های تخت جمشیدی

   گلیم

   مگنت

   کیف پول

   گوناگون

جستجو در محصولات



   راهنمای خرید

   سایت را صفحه خانگی خود کنید

   اضافه به علاقه مندی ها

   اخبار و رویداد ها

   مقالات و مطالب خواندنی

   آلبوم تصاویر

   دوستان

   سایت های مفید

   درباره ما

   تماس با ما

 
صادرات فرش دستباف ايران همچنان حرف اول مي زند


نياز و خواست بازار در سطوح داخلي و خارجي توليد کنندگان را به ايجاد طرح‌هاي جديد و همسو کردن توليداتشان با بازارهاي هدف در مقوله فرش دستباف تشويق کرده است.

معاون مرکز ملي فرش ايران در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: طرح‌هاي سنتي و اصيل ايراني جايگاه خود را در ميان علاقه‌مندان دارند ولي نياز بازار امروز تفاوت‌هايي با اين طرح‌ها و نقش‌ها پيدا کرده است.

محمد رضا عابد با اشاره به اينکه طرح‌هاي مدرن که امروز بازار خوبي را در کشورهاي مختلف به دست آورده است، از طرح‌هاي سنتي نشأت گرفته است، اظهار داشت: الهام از طرح‌هاي جديد و خلوتي خاصي که در طرح‌مدرن وجو دارد مشخصه اصلي فرش‌هاي فعلي است.

وي تصريح کرد: وجود تقاضاي جديد در بازار تنها معطوف به بازارهاي خارجي نيست بلکه نياز بازارهاي داخلي در فرش نيز دستخوش تحولاتي شده است.

معاون مرکز ملي فرش ايران با بيان اينکه نسل جوان، امروز کمتر شلوغي کارهاي گذشته را مي پسندند، گفت: اين در حالي است که سيستم زيراندازهاي ايراني نيز مانند بسياري از موراد ديگر نيازمند تحول و تغيير است

عابد در ادامه اظهار داشت:با وجود اخبار ضد و نقيضي که در مورد صادرات فرش ايراني در بازارهاي جهاني وجود دارد اما هنوز فرش دستباف کشورمان از نظر رتبه ارزشي در دنيا حرف اول را مي زند.

وي با تأکيد بر اينکه در طول سال جاري فرش ايراني موفق به کسب بازارهاي تازه‌اي در بخش صادرات شده است، افزود: کشورهاي روسيه و هنگ کنگ بازارهاي دست نخورده‌اي را براي فرش دستباف و اصيل ايراني پديد آورده‌اند.

معاون مرکز ملي فرش ايران ادامه داد: بازارهاي متقاضي فرش ايراني نسبت به سال‌هاي گذشته تفاوتي پيدا نکرده‌اند و کشورهاي متقاضي فرش ما همچنان در جايگاه خود باقي هستند.

محمد رضا عابد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بيشترين ميزان صادرات فرش دستباف ايران به کشور آمريکا است و کشورهاي آلمان، کشورهاي خاورميانه و جنوب شرق آسيا در رده‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

وي يادآور شد: با شرکت هنرمندان و توليد کنندگان فرش دستباف ايران در نمايشگاه لبنان که چندي پيش برگزار شد، بازار خوبي در اين کشور براي اين توليد کنندگان به وجود آمد./111

ارسال خبر : 5 دي 1387  (11:02)

Designed by Ashkan Arefi   Copyrights © 2008 - 2020 - Iranian Handicraft. All Rights Reserved V2.0  Designed by Ashkan Arefi

صفحه اینستاگرام لباس محلی ایرانیان